REC2022

TEMATYKA KONFERENCJI RYNEK GAZU 2022:

  • polityka energetyczna w zakresie gazownictwa,
  • uwarunkowania krajowe i zagraniczne rozwoju rynku gazu,
  • wpływ giełdy gazu na jego wykorzystanie w Polsce,
  • power to gas,
  • dywersyfikacja i nowe źródła dostaw gazu,
  • efektywność sieci przesyłowych i wykorzystania instalacji gazowych,
  • bezpieczeństwo procesowe oraz niezawodność systemów gazowniczych,
  • znaczenie magazynów w obrocie gazem,
  • sterowanie i automatyka w instalacjach gazowniczych,
  • smart metering w gazownictwie,
  • rola URE we wspieraniu rozwoju rynku gazu,
  • rynki: LNG, CNG i klimatyzacji,
  • ceny gazu a jego wykorzystanie w elektrociepłowniach gazowo-parowych, turbinach i silnikach gazowych,
  • użytkowanie gazu przez dużych, małych i średnich odbiorców,
  • wykorzystanie gazu w ciepłownictwie,
  • współpraca gazownictwa z ciepłownictwem,
  • gaz a inne nośniki energii (energia elektryczna, ciepło sieciowe, energia ze źródeł odnawialnych),
  • przedsiębiorstwa multienergetyczne,
  • źródła pozyskiwania funduszy na inwestycje związane z wykorzystaniem gazu ziemnego,
  • system CRM w obrocie gazem,
  • rola IT w gazownictwie,
  • nowe metody badań rynku i pozyskiwania klientów.

TEMATYKA KONFERENCJI RYNEK CIEPŁA 2022:

  • dyrektywy unijne w ciepłownictwie
  • współpraca energetyki zawodowej z ciepłownictwem,
  • kogeneracja gazowa i wykorzystująca odnawialne źródła energii,
  • ceny rynkowe paliw a ceny ciepła,
  • wykorzystanie gazu w ciepłownictwie,
  • perspektywy i opłacalność wykorzystania ciepła sieciowego do wytwarzania chłodu,
  • inteligentne sieci i systemy ciepłownicze,
  • optymalizacja pracy źródeł ciepła pracujących na wspólną sieć ciepłowniczą,
  • racjonalizacja kosztów a pewność zasilania w ciepło sieciowe,
  • sposoby uzyskiwania komfortu cieplnego,
  • techniczne i ekonomiczne aspekty eksploatacji urządzeń w ciepłownictwie,
  • samorząd terytorialny a dostawcy ciepła sieciowego,
  • klastry energii,
  • magazynowanie energii w systemach ciepłowniczych,
  • systemy wsparcia kogeneracji i generacji rozproszonej,
  • źródła poprawy efektywności energetycznej w ciepłownictwie,
  • finansowanie nowych technologii oraz przekształceń ciepłowni w elektrociepłownie,
  • ciepło z odpadów komunalnych jako źródło ekologicznej energii,
  • sposoby pomiaru ilości i rozliczania zużycia ciepła,
  • zbiorowi odbiorcy jako znaczące podmioty na rynku ciepła i innych mediów,
  • prosument na rynku ciepła,
  • oszczędność energii jako element rynku ciepła (znaczenie marketingu w ciepłownictwie),
  • metody badań rynku i pozyskiwanie klientów (znaczenie marketingu w ciepłownictwie).

Oczekuje się, że zarówno odbiorcy ciepła, jak też przedsiębiorstwa ciepłownicze określą swoje stanowisko w newralgicznych problemach rynku ciepła.